تاریخ انتشار : ۱۶-۰۷-۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

مردم به احترام کادر درمان سفر نروند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از مردم خواست به احترام کادر درمان به سفرهای تفریحی و غیر ضروری نروند تا موج همه‌گیری این ویروس کاهش یابد.

به گزارش دنیای خبر،مسعود مردانی  افزود: با توجه به تعطیلی اربعین و ایجاد برخی محدودیت ها برای کاهش تردد در سطح تهران، از مردم می خواهیم در خانه ها بمانند و مسافرت نروند.
وی اظهار داشت: اکنون وضعیت همه گیری کرونا بسیار نامطلوب است و مردم نباید از هر موقعیت و تعطیلی قصد سفر به ویژه به مناطق شمالی کشور را داشته باشند، ایجاد محدودیت ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در جهت کاهش بار شیوع کرونا است و همه افراد جامعه باید برای حفظ جان خود، دیگران و به احترام زحمات زیادی که این روزها کادر درمانی می کشند، باید در خانه بمانند و دستورالعمل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
مردانی تصریح کرد: اکنون وضعیت بستری ها در بیمارستانها مطلوب نیست و دیگر امکان پذیرش وجود ندارد، از همه افراد می خواهیم به توصیه های مسوولان بهداشتی توجه اساسی کنند و کمتر به شهر رفت و آمد داشته باشند.
وی با بیان اینکه مسافرت های مکرر سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند، اظهار داشت: خواب ناکافی، استرس طولانی مدت، افسردگی، آلودگی صوتی و سر و صدا، درون ریزی احساسات و کمبود ویتامین از دیگر عواملی است که موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود.
این متخصص بیماریهای عفونی خاطرنشان کرد: کسانی که به کرونا مبتلا می شوند پس از گذراندن دوره نقاهت از خستگی مداوم، کاهش قدرت تمرکز و دردهای مختلف در بدن شکایت دارند و پس از انجام سی تی اسکن هیچ علامتی از بیماری خاص در آنها مشاهده نمی شود و به سندرم خستگی مبتلا می شوند.
به گفته مردانی، ویروس کرونا به شدت سیستم ایمنی بدن را تخریب کرده و سلامت جسم را ضعیف می کند، با توجه به اینکه فصل سرما آغاز شده و آنفلوآنزا نیز در این فصل شیوع داشته و هر ساله تعدادی زیادی از افراد به این بیماری مبتلا می شوند، باید اصول بهداشتی و استفاده از میوه ها و غذاهای مفید، مصرف نکردن غذاهای آماده بیش از پیش مود توجه قرار گیرد.

منبع: ایرنا

برچسب ها:,

لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=2290
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار