تاریخ انتشار : ۰۹-۱۱-۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

مذاکرات ایران و کره جنوبی برای صادارت نفت

ایران و کره جنوبی طی یک نشست کاری در ماه میلادی آینده در مورد جزئیات انتقال احتمالی پول‌های ایران پس‌از برداشته شدن تحریم‌ها و ازسرگیری واردات نفت ایران گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش دنیای خبر،ایران و کره جنوبی در ماه آینده گفتگوهایی در سئول در مورد راه‌هایی برای حل مشکل پول‌های بلوکه‌شده تهران گفت‌وگو می‌کنند.

روابط دوجانبه بین ایران و کره به‌خاطر ۷ میلیارد دلار سرمایه‌های ایران که در ۲ بانک کره جنوبی مسدود شده تیره و تار شده‌است. وضع دوباره تحریم‌ها علیه ایران توسط دونالد ترامپ در ۲۰۱۸ عامل بلوکه شدن سرمایه‌های ایران بوده‌است.

با آغاز مذاکرات هسته‌ای ایران و درخواست مقامات این کشور برای برداشته شدن تحریم‌ها، این مسئله پیچیده هم دوباره مورد توجه قرار گرفته‌است.

طبق گفته مقامات سئول، انتظار می‌رود گروه کاری مشترکی بین دو کشور تشکیل شده تا در مورد جزئیات انتقال احتمالی پول‌های ایران پس‌از برداشته شدن تحریم‌ها و همچنین جوانب دیگر این کار در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین گفت‌وگو کنند. َگفت‌وگوهایی هم در مورد احتمال ازسرگیری واردات نفت ایران پس‌از برداشته شدن تحریم‌ها صورت می‌گیرد.

ایران که چهارمین ذخایر بزرگ نفت دنیا را در اختیار دارد یکی از عرضه‌کنندگان اصلی نفت به کره جنوبی بوده و در عوض، تجهیزات صنعتی، لوازم‌خانگی و قطعات خودرو از سئول وارد می‌کرده‌است.

کره جنوبی ۷.۸ میلیارد دلار نفت در ۲۰۱۷ از ایران وارد کرد اما از ۲۰۱۹، پس‌از تحریم صادرات نفت ایران توسط آمریکا، خرید نفت از این کشور را متوقف کرد.

به گزارش تسنیم، کره جنوبی با پشت کردن به مصرف کنندگان ایرانی کالاهای کره ای حرف شنوی بی چون و چرایی از دولت ترامپ و سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران داشته تا حدی که در نزد افکارعمومی ایران به عنوان رعیت آمریکا شناخته شده است.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=22842
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار