تاریخ انتشار : ۰۴-۱۱-۱۴۰۰ - ۷:۲۸

رئیس‌جمهور ارمنستان استعفا داد

رئیس‌جمهور ارمنستان از استعفای خود به دلیل عدم توان لازم برای تأثیرگذاری بر اوضاع این کشور و نداشتن ابزار‌های لازم برای حل مشکلات، خبر داد.

به گزارش دنیای خبر،«آرمن سارگسیان» رئیس‌جمهور ارمنستان دیروز(یک‌شنبه) استعفای خود را ارائه کرد.

سارگسیان سال ۲۰۱۸ و با کسب ۹۰ درصد آرای قانونگذاران مجلس ملی توانست به مقام ریاست‌جمهوری ارمنستان برسد، اما او اکنون تقریباً ۴ سال پس از منصوب شدن و ۳ سال مانده به پایان دوره ریاست جمهوری خود، از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

رئیس‌جمهور ارمنستان در توضیح دلیل استعفایش گفت قادر به تأثیرگذاری بر اوضاع کشور و استفاده از اختیارات خود برای حل مشکلات سیستمی در سیاست‌های داخلی و خارجی نیست و زودتر از موعد مقرر کناره‌گیری می‌کند، او همچنین تأکید کرد که هرگز ابزار مورد نیاز برای انجام این کار را نداشته است.

سارگسیان در بخشی از بیانیه خود در این باره گفت: «این تصمیم به هیچ وجه احساسی نیست و منطق خاصی را دنبال می‌کند، رئیس‌جمهور کشور ابزار لازم برای تأثیرگذاری بر مهمترین مسائل مربوط به کشور و ملت را ندارد.»

جنگ بین دو کشور همسایه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ کشته بر جای گذاشت و با شکست ارمنستان به پایان رسید. ایروان مجبور شد چندین منطقه قره باغ را به جمهوری آذربایجان واگذار کند.

برخلاف برقراری آتش‌بس در نوامبر ۲۰۲۰ که به جنگ ۶ هفته‌ای برای به دست گرفتن کنترل منطقه قره باغ پایان داد، درگیری‌های مسلحانه مرگبار به طور منظم بین نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان روی می‌دهد.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=22639
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار