تاریخ انتشار : ۱۴-۰۷-۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۹۹/۰۷/۱۴

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۳۳۲ هزار تومان، قیمت دلار ۲۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

به گزارش دنیای خبر،همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون تومان و سکه گرمی۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و ۳۳۲ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۷۷۴ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵میلیون و ۷۷۲ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

 

گفتنی است، قیمت طلا و سکه در بازار از ابتدای هفته نزولی شد و این روند قیمتی با توجه به کاهش قیمت ارز همچنان ادامه داشت؛ برهمین اساس قیمت سکه از کانال ۱۵ میلیون تومان به ۱۴ میلیون تومان بازگشت و با ادامه روند نزولی قیمت‌ها در معاملات ظهر روز یکشنبه  قیمت سکه به کانال ۱۳ میلیون تومان بازگشت.

ولی دلال‌ها و سوداگران در بازار در معاملات شبانه نسبت به کاهش قیمت طلا و ارز مقاومت کرده و مانع از ادامه روند نزولی قیمت‌ها در بازار شدند؛ برهمین اساس قیمت‌ها در ساعات نخست معاملات امروز نسبت به دیروز با افزایش همراه بود.

  در بازار ارز نیز قیمت دلار با افزایش نسبت به روز قبل ۲۹ هزار تومان، یورو ۳۴ هزار و ۲۰۰ تومان و درهم امارات ۸ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده است.

گفتنی است، تشدید نوسانات ارزی موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد و البته آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی های مجاز مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.

 

ولی ظاهرا بازار از سیاست‌های بازارساز استقبال نکرد و همین امر سبب شد تا قیمت ارز در روزهای اخیر مدام رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند؛ در صرافی‌های بانکی نیز قیمت ارز به دنبال بازار آزاد درحال رکوردزنی بود.

البته از صبح شنبه و با انتشار خبرهای امیدوار کننده بازار ارز و طلا مسیر نزولی را پیش گرفت و برهمین اساس نیز دلار آزاد از کانال ۲۹ هزار تومان به کانال ۲۸ هزار تومان، دلار رسمی از کانال ۲۸ هزار تومان به کانال ۲۶ هزار تومان و سکه از کانال ۱۵ میلیون تومان به کانال ۱۳ میلیون تومان بازگشت.

هرچند فعالیت دلالان و سوداگران ارزی مانع از کاهش بیشتر قیمت ارز شد و مسیر قیمت‌ها در بازار طلا و ارز از روز دوشنبه باردیگر صعودی شد.

 قیمت دلار صبح امروز در صرافی های بانکی  ۲۶ هزار و ۹۵۰ تومان تعیین شد که نسبت به پنج شنبه هفته گذشته که دلار با قیمت  ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رسید با کاهش حدوداً ۲ هزار تومانی همراه بود.

ولی با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی های بانکی نیز افزایش یافت و برهمین اساس هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت خرید دلار نیز ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان درج شده است.

ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل معادل ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت خرید یورو ۳۱ هزار و ۸۵۰ تومان تعیین شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=2146
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار