تاریخ انتشار : ۱۰-۰۵-۱۴۰۰ - ۹:۴۷

آینده بازار مرغ در ابهام

نائب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه آمار جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری با حجم مرغ عرضه شده در بازار همخوانی ندارد، افزود: آمار جوجه ریزی و‌ تولید مرغ نیاز به راستی آزمایی دارد.

به گزارش دنیای خبر،حبیب اسدالله نژاد درباره آشفتگی و چند نرخی در بازار مرغ، اظهار کرد: این آشفتگی چند دلیل می‌تواند داشته باشد که از مهم‌ترین آن‌ها تناقض در آمار است.

وی ادامه داد: آمار جوجه ریزی با آمار مرغ عرضه شده در بازار با یکدیگر همخوانی ندارد.

به گفته اسدالله نژاد، آمار جوجه ریزی در سامانه سماصط(سامانه مدیریت اطلاعات مرغداری) نشان می‌دهد که جوجه ریزی به میزان نیاز انجام شده و مرغ به میزان کافی برای مصرف بازار تولید شده است، اما در واقعیت با کمبود عرضه مرغ مواجه هستیم.

اسدالله نژاد خواستار راستی آزمایی توسط دستگاه‌های مربوطه برای آمار جوجه ریزی و سامانه سماصط شد.

وی همچنین انحراف در توزیع را دلیل دیگر آشفتگی ‌و ‌چند نرخی مرغ در بازار عنوان کرد و افزود: مرغ با نرخ مصوب از مرغداران خریداری می‌شود، اما با نرخ مصوب به دست مصرف کننده نمی‌رسد، این اتفاق دلیلی ندارد جز انحراف از مسیر توزیع که در این بخش اتفاق می‌افتد.

اسدالله نژاد ادامه داد: علاوه بر فروش مرغ با نرخ آزاد، برخی از مراکز توزیع به بهانه بسته بندی و قطعه بندی، مرغ را گران عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان تفاوت قیمت عرضه با نرخ مصوب قابل قبول است، گفت: این تفاوت قیمت بین نرخ مصوب و عرضه به دلیل توافق مرغدار با کشتارگاه انجام می شود، اما تفاوت نرخ بیش از این قابل پذیرش نیست.

اسدالله نژاد با اشاره به مشکلات مرغداران در تامین نهاده‌های دامی بخشی از مشکلات موجود بازار مرغ را مربوط به این مشکل دانست.

وی افزود: در حال حاضر نهاده‌های دامی با تاخیر ۲ ماهه به دست مرغداران می‌رسد و در این باز زمانی امکان تولید برای مرغدار وجود ندارد.

اسدالله نژاد آینده بازار مرغ با توجه به چالش‌های عنوان شده را مبهم توصیف کرد.

نائب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور ابزار امیدواری کرد با به روی کار آمدن دولت جدید تصمیم گیری‌های فوری و موثر مبتنی بر واقعیت‌های بازار  برای تولید مرغ گرفته شو‌د.

 

منبع: ایلنا


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=12879
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار