تاریخ انتشار : ۱۲-۰۴-۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

کاهش ۱۰هزار واحدی شاخص بورس

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت بیش از ۱۰هزار واحدی مواجه شد.

به گزارش دنیای خبر، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۶میلیارد و ۹۴۴میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵هزار و ۴۰۶میلیارد تومان در بیش از ۹۵۶هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۰هزار و ۹۲۳واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۴۶هزار و ۸۴۸واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی نوری، پتروشیمی پارس و پتروشیمی فناوران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۸۱۶واحد، کل (هم‌وزن) ۱۳۳۰واحد، قیمت (هم‌وزن) ۸۵۱واحد، آزاد شناور ۱۸۳۳۸واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۱۱۷۵۲ و ۹۲۲۸ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲میلیارد و ۹۸۸میلیون ورقه به‌ارزش ۳هزار و ۶۳میلیارد تومان در ۳۹۷هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۳واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸هزار و ۱۱۱واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی مارون، پلیمر آیا ساسول و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری صبا تامین، ذوب آهن اصفهان و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

برچسب ها:,

لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=11896
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار