تاریخ انتشار : ۰۶-۰۴-۱۴۰۰ - ۷:۳۷

کمیسیون اروپا:

ویروس دلتا تهدیدی واقعی است

یکی از مشاوران دولت آلمان خواستار تحریم سفرها از انگلیس به اتحادیه اروپا به دلیل شیوع ویروس دلتا در آن شده و سازمان بهداشت جهانی هم درباره بی‌احتیاطی اروپایان در روند کاهش محدودیت‌ها هشدار داده است.

به گزارش دنیای خبر،کرونا همراه با همه عواقب وخیم آن همچنان بحرانی حل نشده در اتحاددیه اروپا باقی مانده است.

مقام آلمانی قرنطینه در صورت وقوع موج چهارم کرونا را لازم ندانست

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که “مارکوس زودر”، نخست وزیر ایالت بایرن آلمان و رئیس حزب سوسیال مسیحی اعلام کرد که مخالف قرنطینه مجدد در صورت وقوع موج چهارم کرونا است. وی تاکید کرد که در صورت وقوع موج چهارم کرونا با ویروس جهش یافته دلتا باید ابزارهای جدیدی شکل گیرد. وی خواستار تسریع واکسیناسیون و تمرکز بر مقابله با این بحران در مدارس شد.

درخواست آلمان برای تحریم سفر به اتحادیه اروپا برای انگلیسی ها

به دلیل شیوع گسترده ویروس جهش یافته هندی موسوم به دلتا در انگلیس “کارل لایترباخ”، مشاور دولت آلمان ممنوعیت سفر برای انگلیسی ها در این اتحادیه را درخواست کرد.

وی در گفتگویی با نشریه “بیلد” آلمان تاکید کرد که این کاملا غیر قابل فهم است که چرا هیچ محدودیتی برای ورود مسافران از انگلیس در سراسر اتحادیه اروپا وجود ندارد.

وی با توجه به تحول دراماتیک کرونایی در انگلیس درست در اواسط فصل اصلی سفر، تحریم سفر از انگلیس را خواستار شد.

کمیسیون اروپا: ویروس دلتا تهدیدی واقعی است

کمیسر امور بهداشت سلامت اتحادیه اروپا هم با تاکید بر اینکه ویروس جهش یافته دلتا در اروپا می تواند در اواخر آگوست عامل ابتلای ۹۰ درصد مبتلایان به کرونا باشد خواستار سرعت واکسیناسیون بالاتر در کشورهای عضو این اتحادیه شده و اعلام کرد که در غیر این صورت اقدامات سیاسی هدفمند ضرورت دارد.

این مقام اروپایی همچنین از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست کرد که تلاش های خود برای واکسیناسیون را دو برابر کنند.

وی ویروس جهش یافته را تهدیدی واقعی برای افراد واکسینه نشده و نیمه واکسینه شده دانسته و گفت: تا وقتی که نرخ بالایی در واکسیناسیون دوم افراد بدست نیامده باید همه اقدامات لازم انجام شود تا زنجیره سرایت ویروس جهش یافته دلتا متوقف شود.

تداوم روند کاهشی مبتلایان به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان از ابتلای حدود ۵۹۲ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داده که حدود ۵۱۶ مورد کم تر از این روز در هفته گذشته است. به این ترتیب میزان مبتلایان جدید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در یک هفته اخیر در این کشور به ۵.۹ کاهش پیدا کرده است. ۶۸ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره بی احتیاطی اروپاییان در کاهش روند محدودیت ها

سازمان بهداشت جهانی هم با توجه به شیوع ویروس جهش یافته دلتا درباره بی دقتی ها در اروپا هشدار داده است. “ماریا ون کرخووه”، از کارشناسان برجسته سازمان بهداشت جهانی روز جمعه گفت که در حال حاضر بسیاری از رویدادهای مهم ورزشی و اجتماعات در حالی در این اتحادیه برگزار می شود که بسیاری از شهروندان هنوز از محافظت کامل علیه کرونا با واکسیناسیون برخوردار نیستند.

وی افزود: این رویدادها عواقبی خواهد داشت. ویروس دلتا یک ویروس خطرناک است و خطر سرایت بالاتری دارد. این کارشناس سازمان بهداشت جهانی افزود: اقدامات بهداشتی ، واکسیناسیون و درمان به خوبی علیه این ویروس موثر است، اما بعد از جهش های بعدی می توان به نقطه ای رسید که دیگر تمام این اقدامات کافی نیست.

این مقام بهداشتی در اروپا تاکید کرد: با وجود کاهش شمار مبتلایان مردم اروپا باید با احتیاط در قبال آزادی های جدید رفتار کنند. کارهای زیادی وجود دارد که ما همه می خواهیم انجام دهیم، اما چیزهای زیادی وجود ندارد که ما واقعا باید انجام دهیم.

روسیه و پرتغال در لیست پرخطرترین مناطق کرونایی در آلمان

به دلیل گسترش ویروس جهش یافته هندی در پرتغال و روسیه دولت آلمان این کشورها را در لیست مناطق خطر با ویروس های جهش یافته قرار داده و محدودیت های سخت برای مسافران از این کشورها اعمال می کند. انستیتو رابرت کخ آلمان روز گذشته خبر داد که این دو کشور از روز سه شنبه در لیست مناطق با خطر بالای کرونایی آلمان قرار می گیرند.

آلمان در مقابل کشورهای هلند، دانمارک و لوکزامبورگ را از روز یکشنبه از لیست مناطق خطر کرونایی خود خارج کرده و محدودیت ها برای مسافران از این کشورها را لغو کرد.

ایتالیا واکسن آمریکایی “جانسون اند جانسون” تولید می کند

آژانس دارویی اروپا یک مرکز تولید واکسن جانسون اند جانسون در ایتالیا را تصویب کرده است.

حدود ۶ ماه بعد از شروع واکسیناسیون سراسری در آلمان بیش از نیمی از شهروندان این کشور حداقل یک بار علیه کرونا واکسینه شده و بیش از یک سوم هم هر دو دوز از این واکسن را دریافت کرده اند. این خبر را انستیتو رابرت کخ آلمان روز شنبه اعلام کرده است.

تشدید قواعد سفر برای انگلیسی ها در کشور مالت

کشور مالت هم به دلیل گسترش ویروس جهش یافته هندی قواعد سفر برای شهروندان انگلیسی را تشدید می کند. این محدودیت ها از ۳۰ ژوئن اجرایی خواهد شد. انگلیس برای کشور مالت بزرگترین بازار توریستی محسوب می شد. دولت انگلیس البته کشور مالت را در لیست کشورهای سبز کرونایی خود قرار داده بود و محدودیت های سفر علیه این کشور را لغو کرده است.

گام بزرگ هلند در مسیر بازگشت به زندگی نرمال

کشور هلند هم یک گام بزرگ بازگشت به زندگی معمول بدون محدودیت های کرونایی را برداشته است. تقریبا تمام محدودیتهای کرونایی از قبل اتخاذ شده از روز شنبه در این کشور لغو می شود. تنها قاعده رعایت فاصله گذاری یک متری همچنان وجود خواهد داشت.

در عین حال دولت هلند با توجه به شیوع ویروس جهش یافته هندی شهروندان را به رعایت جوانب احتیاط فراخوانده است.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۱,۹۸۶کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۳ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۱۵,۲۹۶نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۸ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۷۵۳نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۶ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض ۲۴ ساعت ۴,۹۲۴ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۳ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۵,۷۶۶,۳۱۵نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۰,۹۳۹نفر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۴,۶۹۹,۸۶۸نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۸,۰۶۶نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۲۵۶,۴۵۱نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۷,۴۱۸نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۳,۷۸۲,۴۶۳نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۰,۷۷۹نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۷۳۳,۶۶۵نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۱,۲۸۱نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند..

 

منبع:تسنیم


لینک کوتاه : http://donyayekhabar.com/?p=11680
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

آخرین اخبار